Ervaringen en reacties die bezoekers achterlaten zijn aan bepaalde voorwaarden gebonden. Als bedrijf kunt u ook op deze ervaringen reageren.
NB - u kunt uw reactie maar één keer toevoegen en niet meer aanpassen!
Log eerst in om te reageren op een ervaring met de gegevens die u van ons ontvangen heeft. Nadat u op ‘beheer presentatie’ heeft geklikt kunt u de volgende stappen volgen:
Klik op ‘Ervaringen' en scroll naar de ervaring waar je op wilt reageren
Via de blauwe knop kunt u reageren op een ervaring.
Tips voor het reageren op ervaringen
Reageren op een negatieve ervaring zal niet altijd makkelijk zijn. De impact van zo'n ervaring hangt af van de manier waarop u hiermee om gaat. Bezoekers begrijpen best dat niet alles altijd perfect verloopt. Een profiel met enkel positieve ervaringen kan in sommige gevallen ook argwaan wekken. Hieronder vindt u een aantal tips om goed om te gaan met negatieve ervaringen:
Vermijd welles/nietes
Ga niet frontaal in de aanval. Dit verslechtert de relatie met de klant en zorgt er ook voor dat andere bezoekers vraagtekens bij uw aanpak zetten. Mogelijk toekomstige klanten zouden de indruk kunnen krijgen dat u verkeerd met klachten of kritiek omgaat.Begrijp de klant
Als een klant een negatieve ervaring achterlaat, heeft uw organisatie er voor zijn gevoel nog te weinig aan gedaan om zijn ongenoegen weg te nemen. Probeer dus in oplossingen te denken en doe een voorstel. Hou in uw reactie rekening met de emoties van de klant.Kies uw woorden zorgvuldig
Zorg ervoor dat uw reactie de situatie niet doet escaleren. Uw klant voelt zich (terecht of onterecht) slecht behandeld. Probeer geen verwijten te maken - uw reactie is openbaar en kan ook door andere bezoekers gelezen worden.

