Naar de hoofdinhoud

Schrijftips voor jouw beschrijving

Tips voor de perfecte beschrijving

Ayleen Jansen avatar
Geschreven door Ayleen Jansen
Meer dan 3 maanden geleden bijgewerkt

We snappen dat je super enthousiast bent over je bedrijf. En dat je er aardig wat A4'tjes over kunt volschrijven. Let wel op: uit onderzoek is gebleken dat online veel teksten worden gescand! Goede foto's en het gebruik van subkopjes en bondige tekst is daarin heel belangrijk!

SUBKOPJES

Gebruik subkopjes. Bedenk: wat is nou écht belangrijk voor de bruid? Welke onderwerpen wil ik naar voren laten komen?

CALL TO ACTION

Zorg voor een call to action, ofwel roep bruidsparen op om in actie te komen. Nodig bruidsparen uit om contact met je op te nemen of voeg extra links toe in je profiel door de volgende haakjes [ ] te gebruiken. Op die manier kunnen bruidsparen vanuit jouw tekst meteen doorklikken. Noteer dit op deze manier : [website] , [email] of [telefoonnummer].

Tip: als je deze aan het begin van je tekst invoegt kunnen bruiden al direct doorklikken.

LEES MEER.....

Onderaan de tekst op jouw bedrijfsprofiel staat “lees meer”. Zet de belangrijkste dingen in de eerste alinea van je tekst. Dit is wat bruidsparen als eerste zien!

DE INHOUD

Probeer in je tekst écht te vertellen wat jouw bedrijf uniek maakt. Standaard termen zoals: goede service of geweldige prijs/kwaliteitsverhouding, dat zegt een bruidspaar niet zoveel. Maar wel waarom jij een passie hebt voor je vak en wat nu echt jouw bedrijf uniek maakt. Stel het bruidspaar hierin centraal, en vertel wat jij voor hen kunt betekenen.

Bijvoorbeeld: Als je zegt ik maak unieke foto's, vertel waaruit dat blijkt. Wat is voor jou uniek? Hoe merkt een bruidspaar dat het uniek is?

Was dit een antwoord op uw vraag?