Naar de hoofdinhoud

Profiel optimaliseren

Maak je profiel interessant voor bruidsparen die op zoek zijn naar jouw productcategorie!

Lodewijk avatar
Geschreven door Lodewijk
Meer dan 3 jaar geleden bijgewerkt

Profiel optimaliseren met foto's

Bruiden die zoeken naar een leverancier voor hun bruiloft zijn visueel ingesteld. Ze zoeken naar alles wat past bij hun toekomstige bruiloft. Misschien is de bruid wel op zoek naar jouw dienst/product maar val je nog niet genoeg op (of wel, good job!)

  • Stel een goede profielfoto in. Jouw foto moet opvallen tussen die van jouw concullega’s. Gebruik geen logo’s en tekst in je profielfoto. Ook schreeuwerige aanbiedingen spreken de bruid niet zo aan :)

  • Gebruik foto’s die relevant zijn voor jouw categorie. Sta je in de categorie bruidsboeketten? Zorg dan dat je een ingezoomde foto van bloemen laat zien. Die gestylde tafel kun je best gebruiken om de sfeer van jouw product/dienst te laten zien, maar let er op dat de sfeerfoto’s niet de focus van je product wegnemen.

    • Extra: wanneer je foto’s upload van 2048 pixels breed, kunnen we deze foto’s ook mogelijk gebruiken voor andere content! En krijg je dus meerdere links naar jouw profiel.

  • Good to know: je kunt de foto’s in jouw account verschuiven. Zo kun je zelf bepalen welke foto’s vooraan komen te staan en welke als eerste getoont worden op jouw profiel!

  • Voer soms een kleine test uit. Stel zo nu en dan eens andere foto’s in en analyseer wat beter werkt voor jou!

    • Tip: vraag mensen/kennissen/vrienden die niet in het vak zitten wat zij ervan vinden. Zoek ook jezelf eens op als ‘bruid’ en kijk hoe jij nu naar voren komt!

Vertegenwoordig je een trouwlocatie ? Neem dan contact op met je accountmanager over de profielfoto’s

Voorbeeld:

Profiel optimaliseren met pakkende tekst

Niet alleen goede foto’s zijn belangrijk op jouw bedrijfspagina, ook de tekst is super important. Pak dus je profielpagina erbij en laten we beginnen!

De bruiden op onze website lezen geen lappen tekst, maar ze scannen. Heb je al met de volgende dingen rekening gehouden?:

  • Gebruik subkopjes. Bedenk: wat is nou écht belangrijk voor de bruid? Welke onderwerpen wil ik naar voren laten komen?

  • Zorg voor een call to action: nodig bruidsparen uit om contact met je op te nemen. Voeg extra links toe in je profiel door de volgende haakjes [ ] te gebruiken. Op die manier kunnen bruidsparen vanuit jouw tekst meteen doorklikken naar jouw [website] , [email] of [telefoonnummer].

  • Onderaan de tekst op jouw bedrijfsprofiel staat “lees meer”. Wist je dat hier maar een laag percentage van de bruiden op klikt? Zet daarom de belangrijkste dingen in de eerste alinea van je tekst.

Voorbeeld:

Tip van een andere leverancier: Chris van Pakkend

  • Grijp je de lezer in de eerste zin. Sterker nog in de eerste paar woorden. Zorg dat je dichtbij je eigen brand identity blijft. Bij mijn bedrijf past een gezonde dosis zelfspot en mag een tekst af en toe best een beetje provoceren. Zoek dus uit welk type opening hongerig maakt. Als je twijfelt? Maak meerdere versies en laat ze testen door mensen die buiten jouw werkveld staan.

  • Hou het kort. Niemand heeft tijd voor ellenlange epistels. Als je over een onderwerp veel weet en dus veel kwijt zou willen; hak het dan in stukken. Ten eerste kan de frequentie van de teksten dan omhoog en ten tweede kun je met behulp van een mooie cliffhanger de lezer bewegen om ook je volgende tekst te lezen.

  • Is jouw uitstraling en schrijfstijl nog up-to-date? Wees niet bang om na een periode het roer eens om te gooien en je stijl aan te passen zonder daarbij je identiteit uit het oog te verliezen.

Succes! Heb je vragen of kom je er niet uit? Neem dan contact met ons op!

Was dit een antwoord op uw vraag?